ZorgZamePartner

Veelgestelde vragen aan ZorgZamePartner

Bij ZorgZamePartner begrijpen we dat zzp’ers in de zorgsector vaak vragen hebben over onze samenwerking. Om je te helpen, hebben we hieronder de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Als je vraag hier niet tussen staat, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om je te ondersteunen en al je vragen te beantwoorden.

Wat is ZorgZamePartner en hoe werken jullie samen met zzp'ers in de zorg?

ZorgZamePartner is een coöperatie die zich richt op het verbinden van zzp’ers in de zorgsector met opdrachtgevers. Wij fungeren als een tussenpersoon die zorgprofessionals in contact brengt met geschikte opdrachten en opdrachtgevers. We zorgen voor een soepele samenwerking tussen zzp’ers en zorginstellingen, waarbij we ondersteuning bieden op het gebied van administratie en facturatie.

Welke voordelen biedt ZorgZamePartner aan zzp'ers?

Als zzp’er profiteer je van verschillende voordelen wanneer je samenwerkt met ZorgZamePartner. We bieden je toegang tot een breed scala aan diensten en/of opdrachten binnen de zorgsector, waardoor je jouw professionele netwerk kunt uitbreiden en waardevolle ervaring kunt opdoen. Daarnaast nemen wij de administratieve lasten uit handen, zoals facturatie en contractbeheer, zodat jij je kunt focussen op het leveren van hoogwaardige zorg.

Binnen welke regio’s is ZorgZamePartner actief?

Momenteel is ZorgZamePartner actief met name in Zuid en Noord-Holland maar zullen uiteindelijk landelijk gaan opereren.

Hoe zit het met de tarieven bij ZorgZamePartner?

Bij ZorgZamePartner hanteren we eerlijke en markt conforme tarieven. Deze tarieven gelden voor iedere opdrachtgever.

Hoe verloopt het matchingproces tussen zzp'ers en opdrachtgevers bij ZorgZamePartner?

Bij ZorgZamePartner streven we ernaar om de juiste match te maken tussen zzp’ers en opdrachtgevers. Zodra we een passende opdracht hebben die aansluit bij jouw expertise en voorkeuren, nemen we contact met je op en bespreken we de details van de opdracht. We zorgen ervoor dat zowel jij als de opdrachtgever tevreden zijn met de samenwerking en ondersteunen je gedurende het hele proces.
Daarnaast kan je als zzp’er via jouw account zelfstandig losse diensten via ons platform KLIK accepteren.

Wat gebeurt er als ik eenmaal ben gematcht met een opdrachtgever?

Als je gematcht bent met een opdrachtgever, zorgen wij voor de benodigde modelovereenkomst. Tijdens de samenwerking staan wij altijd klaar om eventuele vragen of problemen op te lossen, zodat je met een gerust hart je werk kunt doen.

Wat zijn de vereisten om als zzp'er met ZorgZamePartner samen te werken?

Om als zzp’er met ZorgZamePartner samen te werken, dien je te beschikken over de benodigde kwalificaties en certificaten binnen de zorgsector. We hechten veel waarde aan professionaliteit en streven ernaar om de best mogelijke zorg te leveren aan onze opdrachtgevers

Wat heb ik nodig om bij ZorgZamePartner in te schijven?

Om als zzp’er aan de slag te kunnen heb je de volgende documenten nodig:

  • Een actueel Curriculum Vitae (CV)
  • Een geldig paspoort of geldige identiteitskaart
  • Een uittreksel of bericht van registratie van je inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK)
  • De verzekeringspolis van je bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een betalingsbewijs van de premie
  • Een bewijs aanmelding klachtenregeling
  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) die niet ouder is dan 3 maanden
  • Al je behaalde diploma’s en certificaten in de zorg (niet ouder dan 3 jaar)
  • Twee referenties, niet ouder dan vijf jaar
  • Een lidmaatschap klachtenregeling
  • Uittreksel diplomaregister DUO plus link
  • Registratie Wtza (Wet toelating zorgaanbieders)
Kan ik bij ZorgZamePartner een nieuwe VOG aanvragen?

Jazeker, na inschrijving kunnen wij dit voor je regelen.

Wat zijn de kosten voor de aanvraag van een nieuwe VOG?

Voor een VOG aanvraag via de gemeente betaal je €41,35. Een digitale aanvraag via Justis kost €33,85.

Wat voor verzekering moet ik als zzp’er hebben?

Om als zzp’er in de zorg te mogen werken heb je een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) nodig.

Waar kan ik deze verzekering aanvragen?

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) kun je onder andere aanvragen bij www.sasassurantien.nl

Is de klachtenregeling een wettelijke verplichting?

Werk je als zzp’er in de zorg dan is het vaak een wettelijke verplichting om je aan te sluiten bij een erkende geschilleninstantie of klachtencommissie. 
De klachtenregeling kun je bijvoorbeeld afsluiten bij SOLO partners . Hierbij zijn veel zzp’ers aangesloten en bieden verschillende pakketten aan zoals het basispakket of het kwaliteitspakket. Kijk ook eens bij het klachtenportaal zorg

Ben ik verplicht om mij te laten registreren bij de WTZA? (Wet toelating zorgaanbieders)?

Iedere zzp’er die werkzaam is in de zorg is sinds 1 juli 2022 verplicht zich te laten registreren bij het WTZA.
Dit geldt voor zorgverleners die vanaf 1 januari 2022 zijn gestart toen de wet in werking trad. Kijk voor meer informatie op de website van de overheid

Wat als ik problemen of klachten heb tijdens mijn samenwerking met ZorgZamePartner?

Bij ZorgZamePartner hechten we veel waarde aan de tevredenheid van onze zzp’ers. Als je problemen of klachten hebt, moedigen we je aan om direct contact met ons op te nemen. We zullen je situatie zorgvuldig onderzoeken en samen naar een passende oplossing zoeken. Jouw feedback is belangrijk voor ons en helpt ons om onze dienstverlening voortdurend te verbeteren.

Hopelijk hebben we met deze veelgestelde vragen je een duidelijk beeld kunnen geven van hoe ZorgZamePartner werkt en hoe we samenwerken met zzp’ers in de zorg. Mocht je nog steeds vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd klaar om je te helpen en te ondersteunen in jouw professionele reis als zzp’er in de zorg.

FAQ ZorgZamePartner